Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Kasia - 9 juni 2014 14:47

Hur går det med måndagen?

Blev den hemsk, som ALLA ANDRA MÅNDAGAR? ;)

Inte min. Jag var visserligen lite trött på morgonen. Måste skärpa mig med sänggåendet. Men dagen blev mest som jag tänkt…

Och då menar inte jag "tänkt" som i "planerat", förståss.

Jak mija poniedzialek?

Czy jest tak straszny, jak WSZYSTKIE INNE PONIEDZIALKI?

Moj nie. Chociaz zmeczenie daje o sobie znac po zarwanej nocy. Moja wina, trzeba wczesniej gasic! Ale poniedzialek poki co jest taki, jak myslalam…

“Myslalam” nie jak w ”spodziewalam sie”, oczywiscie!

 

Jag tänkte ut att blommor och färska jordgubbar skulle förgylla min dag.

Wymyslilam, ze swieze kwiaty i truskawki to swietny pomysl na rozpieszczenie siebie.

 

 

Jag fick lära mig att även om det inte känns naturligt så ska jag VARA SNÄLL mot mig själv. Prata med mig själv som jag pratar med mitt käraste barn. Och ta hand om mig. Göra fina saker för den lilla KÄRNAN, Kasia som bor inne i det stora, vuxna skalet.

Kroppens reaktion bli samma. Som om självomsorgen var genuin och inte ”kalkylerad”.

Den får lika fin effekt.

Kroppen kommer att vänja sig vid det. Och gång efter gång blir all självomsorg mer och mer naturlig. Kanske till sist helt automatisk.

Staram sie pamietac, ze MOIM OBOWIAZKIEM JEST sie soba zajmowac, byc MILA. Zwracac sie do siebie jak do najukochanszego dziecka. Podlewac regularnie male ziarenko, Kasie, ktora mieszka w tej duzej, doroslej skorupie.

Reakcja organizmu bedzie taka sama. Nawet jesli troska byla ”wymuszona i wykalkulowana”.

Organizm sie nauczy. Przyzwyczai. Moze w koncu zacznie sam sie domagac troski i opieki, naturalnie i w niewymuszony sposob.

 

Det händer inte över en dag. Men det kräver EN DAG att bestämma sig och att ta EN DAG I TAGET  för att det ska bli en vana. Börja idag!

To sie nie stanie w ciagu jednego dnia. Ale JEDEN DZIEN jest potrzebny, zeby ruszyc w odpowiednim kierunku. I kazdy kolejny dzien, zeby wytrwac w drodze. Ruszajmy!

 

Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Ovido - Quiz & Flashcards