Alla inlägg den 21 juni 2014

Av Kasia - 21 juni 2014 14:14

Det arbetas för fullt på vår tomt på landet. Killarna håller på och gräver i lerig, stenig jord. Jar har varit med och hjälpt till i ca 7 minuter i förmiddags.

Det var allt jag orkade.

Nu har jag suttit i ca 20 minuter och försökt att funderat på det jag ska skriva om idag. Under tiden fick jag en (1) trevlig pratstund, en (1) kram, ett (1) utbrott av en ungdom i obalans och en (1) paus för att göra sju (7) smörgåsar samt en (1) puss.

Dzis u nas praca wre na posesji. Chlopcy kopia w glinistej, kamienistej ziemi. Przed poludniem staralam sie pomagac. Wytrwalam jakies 7 minut.

Teraz usiadlam, zeby pomyslec chwile, o czym dzis napisac. Przez dwadziescia minut miejsce mialy: jedna (1) przyjemna rozmowa z tesciowa, jednen (1) uscisk, jeden (1) wybuch zlosci nastolatki, jedna (1) przerwa na zrobienie siedmiu (7) kanapek i jeden (1) buziak.


Det är som vanligt - livet skriver manus till mina inlägg :) Det orkar jag iaf att glädja mig åt.

Jag är jättetrött efter gårdagens festligheter och lekar och livet, trist nog, stannar inte bara för att jag inte orkar hänga med.

Jak zawsze, to wlasnie zycie pisze najlepsze scenariusze do mioch wpisow :) Chociaz tym powinnam sie cieszyc.

Jestem totalnie wyzuta ze wszystkich sil i energii po wczorajszej pracy na festynie , a zycie - zabawna sprawa - nie zwalnia obrotow tylko dlatego, ze ja nie nadazam.


Jag försöker att förklara för familjen att det inte finns någon ork kvar. Att i varje aktivitet jag sätter igång med startar jag från MINUS-nivå i energi. Att ingenting känns roligt att göra. Och att behovet att få vara själv, ensam, lämnad i fred är DESPERAT just nu..

Staram sie wytlumaczyc rodzinie, ze zrodelko sie chwilowo wyczerpalo. Ze wszystko, za co sie w tej chwili biore zaczynam z minusowego poziomu sily i energii. Ze nic w takim stanie nie jest przyjemne. I ze potrzeba bycia zostawionym na chwile w spokoju, samemu graniczy z DESPERACJA.


Det är en obehaglig känsla när man är omringad av människor som HAR energi. Plus när man har sett fram emot att göra saker tillsammans men inget känns lustfyllt just nu.

To straszne wrazenie kiedy ludzie dokola maja sile i energie... Jakby dzielila mnie od nich jakas przepasc nie do przebycia. Chociaz plany byly wielkie, na wspolne spedzanie czasu, na przyjemnosci.


Den känsla som sakta men säkert kryper in under huden är.... surprise, surprise... Min gamle kompis SKAM!

Uczucie, ktore powoli, powoli, za to bardzo skutecznie wdziera sie pod skore, to moj stary, wierny kolega WSTYD!

 

Att erkänna sin orklöshet/svaghet.

Zeby sie przyznac do swojej niemocy.

Att orka 'bära' den.

Zeby dac rade ja 'udzwingac'.

Att tampas med känslan av att inte vara bra nog som (bonus)förälder.

Zeby przetrzymac niemile wrazenie, ze jestem najgorszym rodzicem pod sloncem.

Att stå ut med att vara en vuxen som inte bidrar.

Zeby przezyc ze swiadomoscia, ze jestem dorosla osoba, ktora nic nie moze zdzialac.


Jag har lärt mig mycket om skam så jag går inte igång på den lika lätt längre.

Jag har länge planerat att skaka skiten ur skammen i en rejäl omgång på ZebraZone. Jag trodde att det skulle bli idag. Men jag orkar inte. Det fick bli en praktisk uppvisning istället..

'JAG ORKAR INTE' , och det säger jag med huvudet högt uppe, den frusna, svaga kroppen inlindad i en varm, färglad filt och försöker vara rädd om MIG själv för en stund.

Dzieki Bogu moja relacja z panem wstydem przerodzila sie w chlodna ignorancje. Zwyczajnie wymowilam mu mieszkanie i zmienilam zamki.

Juz dawno mialam w planach wziac sie za WSTYD, tak od potrzewki i przetrzepac mu tylek na ZebraZone. Myslalam nawet, ze to bedzie dzisiaj. Ale nie dam rady. Zamiast tego byla lekcja praktyczna.

'NIE DAM RADY' - mowie z podniesiona glowa, zziebnietym cialem owinietym po sama szyje cieplym, kolorowym kocem i przez chwile myslac tylko o SOBIE.

 

Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Skapa flashcards