Alla inlägg den 14 juli 2014

Av Kasia - 14 juli 2014 16:22

Det är en extrafin dag idag för mig och min Andra Halva.

Ja i moja Druga Polowka mamy wielkie swieto.

 

Vi firar vår sjunde bröllopsdag.

Siodma rocznica Slubu.

 

Sju år...

De sju första åren är värst, har jag hört ;)

Och vi har haft det både och kan jag lova. Som de flesta.

Det tog mig ett tag att fatta det viktigaste i ett förhållande men det tar sig :)

Siedem lat...

Pierwsze siedem jest podobno najgorsze, a potem juz z gorki, jak slyszalam ;)

U nas bylo roznie przez te siedem lat. Jak u wszystkich.

Dlugo mi zajelo zrozumienie tego, co najwazniejsze miedzy dwojgiem ludzi, ale zaczynam czuc bluesa :)

 

Numera tänker jag:

Dzis wiem np.:

  Att det betyder mer att vara snäll och förstående än att ha rätt och bevisa något. Ze bardziej warto okazac zrozumienie i serdecznosc (taka prawdziwa!) niz cos wiecznie udowadniac i miec wiecznie racje.

  Att lägga ansvaret för sin egen lycka på sin partner är orättvisst och håller inte i längden. Zrzucanie odpowiedzialnosci za SWOJE szczecie na druga osobe jest po pierwsze niesprawiedliwe dnia niej/dla niego a po drugie dziala tylko na krotka mete.

  Att vi kan vara jämlika OCH olika samtidigt. Vi har olika styrkor och intressen som ihop blir en härlig blandning. Mozna byc jednoczesnie ROZNYM od siebie i miec taka sama WARTOSC, wnosic tyle samo do zwiazku. Rozne "mocne strony" i zainteresowania moga sie polaczyc w niesamowita mieszanke, czasem wybuchowa!!! :)

  Att det är de små, vardagliga sakerna som svetsar samman två människor. Bygger nästan omärkbart en förståelse och trygghet. Som ett varmt sommarregn; du känner knappt av det tills du blir helt genomblöt.

To w tych malych, codziennych sprawach cementuje sie zwiazek. Prawie niezauwazalnie rosnie zrozumienie i bezpieczenstwo. jak ten cieply, letni deszcz; nie czujesz nawet ze pada a potem jestes przemoczony do suchej nitki.

 


Min senaste upptäckt är dock att... OCH BLI INTE UPPRÖRDA NU... jag vill vara mer som Min Man!!

Moje ostatnie odkrycie jednak, to to, ze I NIE MA POWODU DO LAMENTOWANIA DROGIE PANIE... ze chce byc nardziej jak Moj Maz!! 

  Jag tänker på EN SAK I TAGET, fokuserar på det och gör det klart.

Kvinnlig multitasking är rena rama BULLSHIT som bränner ut oss och tar ifrån oss glädjen av att fokusera på OCH NJUTA AV saker ORDENTLIGT!!! Myslec, koncentrowac sie na jednej rzeczy do konca. Kobieca wielozadaniowosc to IDIOTYZM, ktory nas wypala, frustruje i odbiera nam mozliwosc delektowania sie kazda rzecza w PELNI!

  Jag ger mig all tid i världen när jag går på TOA! Skratta nu eller tyck att jag är pinsam men sedan gå och prova!! Jag kommer tillbaka till det en annan gång ;) Pozwalac sobie na nieskonczenie dlugie wizyty w TOALECIE! Smiejcie sie teraz albo mowcie, ze jestem obrzydliwa, a potem SPROBUJCIE!! Jeszcze do tego wroce przy innej okazji ;)

  

Jag har provat båda och det GYNNAR MIG och vårt förhållande :)

Ja sprobowalam obu powyzszych i widze, ze maja ZBAWIENNY PLYW i na mnie i na nasz zwiazek  :)

Grattis till OSS Älskling     

Za nas, Kochany!


Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Skapa flashcards