Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Kasia - 1 februari 2015 17:16

Mój mądry kalendarz powiedział mi dziś, że czas na podsumowanie stycznia.

Zrobiłam jak kazał, bo nie szukam waśni w niedzielne poranki.

Min kloka almanacka sa till mig att tänka igenom hur januarimånaden varit.

 

Någon skillnad?

Jag vet ju vad jag känner. Vet vad som gör mig arg, jag vet ju vad jag varit med om...

Men iaf!

Bilden blir skarpare.

Det jag känner känner jag STARKARE.

Det som skaver skaver TYDLIGARE.

Det som glänser med glädje, glänser LJUSARE.

Różnica?

Przecież i tak wiem, co czuję... Wiem, co mnie wk...  Wiem, co było...

A jednak!

Obraz się wyostrza.

To, co czuję, czuję WYRAŹNIEJ.

To, co uwiera, uwiera MOCNIEJ.

To, co świeci radośnie, świeci JAŚNIEJ.

 

Ett sådant arbete lämnar en oundvikligt med en klarare BILD av det som man har med sig in i det kapitlet som börjar, feb. ´15. Den ser ut mer eller mindre som nedan:

Podsumowaniu stycznia nieuchronnie towarzyszy wyraźniejszy obraz stanu, w jakim zaczynam 02/2015.

Jest mniej więcej taki:

 

(Czasem chciałabym być taką, co WCALE nie myśli...)

 

Stökigt i huvudet, stökigt hemma... tröttsamma båda två.

Livet drar en åt alla håll, sparar inte en als.

Rozgardiasz mentalny świetnie odzwierceidlony jest w rozgardiaszu domowym. Męczącym...

Do tego życie szarpie mną we wszystkie strony, nie oszczędza.


Några stunder på min (orange´a!) yogamatta fick mig att se en tydlig, efterlängtad bild av mig själv...

HEL och KOMPLETT

TYDLIG och SKARP

UTAN BÖRJAN eller SLUTET

ORUBBLIG...

Po dzisiejszym rozliczeniu styczniowym i kilku chwilach na mojej (pamarańczowej!) macie do yogi, pomyślałam nagle, ZAMARZYŁAM bardzo wyraźnie, jakby to było, gdybym mogła być...

CAŁA i KOMPLETNA

WYRAŹNA i GŁADKA

BEZ POCZĄTKU i BEZ KOŃCA

NIENARUSZALNA...


(Handmodell: N Lindahl)

 

Dobrego i wymarzonego lutego nam wszystkim!

Hoppas februari kommer vara mild och snäll mot oss alla!


Love and peace within!   


Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Ovido - Quiz & Flashcards