Direktlänk till inlägg 17 april 2015

Sposób na zawsze świeże mleko kokosowe, w obrazkach.

Av Kasia - 17 april 2015 15:28

Za chwilę weekend.

U mnie nawrót choroby więc planuję rosół i witaminki w świeżych sokach. Oprócz tego nie planuję nic.


Dla tych, którzy mają więcej siły i trochę czasu może przyda się przepis na to, jak zachować świeżość własnej roboty "mleka" orzechowego (kokosowego, migdałowego, laskowego).

(Ja tak nawet przechowuję mleko kokosowo-ryżowe kupowane w kartonie, którego używam do herbaty i kawy bezkofeinowej. Nigdy nie udaje mi się go wypić przez 3 dni a dłużej nie powinno stać w lodówce otwarte.)

1. Do robienia mleka kokosowego najlepiej użyć swieżych orzechów ale nawet wiórki kokosowe, chętnie ekologiczne, też się nadają.

2. Gotowy produkt. Przepis szczegółowy możesz zobaczyć tutaj

   

3. Użyj dowolnej formy do robienia lodu. Ta "patyczkowa" daje fajny efekt końcowy (zobacz poniżej).

 

4. Nie wypełniaj formy po brzegi! Woda zawarta w mleku powiększa swoją objętość przy zamarzaniu a poza tym z pełnej formy łatwiej uronić płyn do środka zamrażarki. Wiem, co mówię... ;)

5. Po zamarznięciu mleczne patyczki przechowuję w szczelnym wysokim naczyniu... 

6. I wkładam prosto do świeżo zaparzonego napoju. (Można ich też używać zamiast kostek lodu robiąc smoothie!)

7. A na konieć delektuję się, oczywiście :)

  

(fot. Monika Henriksson)


...czego i Wam życzę. Nie tylko w weekend i nie tylko przy mleku! :)


Love and peace within!   

DETOX · FOOD
 
 
Ingen bild

Maryla

17 april 2015 17:51

Fajny przepis w zdjęciach, kiedyś może zrobię z ciekawości. Śliczna jesteś na tym zdjęciu😄!! Miłego weekendu, ja pracuje.

Kasia

17 april 2015 22:12

Ah Marylko pochlebstwo Cie daleko zaprowadzi!!!! :) dzi?kuj?! :)
Dzielna jestes z tymi weekendowymi dy?urami.
Ja ju? przy kominku, z ksi??k? na kolanie.
A patyczki s? super do chlodnych napoi równie?! Jak sie np.zamrozi w nich liscie swie?ej mi?ty :)
Wariant mleczny byl nieodzownym rozwiazaniem, bo mleko wlasnej roboty ki?nie na zabój.
Pa!

 
Ingen bild

Monika

17 april 2015 20:32

A skąd ja wezmę kokosów w tej zimnej Szwecji?

Kasia

17 april 2015 22:06

Z dzia?u warzywnego :))))
Pytanie, jak je rozbijesz!?

 
Ingen bild

Mango

20 april 2015 23:26

Ciekawy pomysl z tym egzotycznym owocem ! No wlasnie, jak to zrobic aby odtworzyc orzech kokosowy i nie wylac mleka ? Masz moze jakis sposob ?

Kasia

22 april 2015 10:04

HIhi, właściwie mam tylko jeden sposób.
Wychodzę "na ganek" i spuszczam kokosa na betonowy schodek. Zwykle skorupa pęka w kilku miejscach tak, że mogę potem ją odłupać i wylać zawartość. Ale i tak mi zawsze bardziej chodzi o miąższ niz o mleko, bo te "nasze" kokosy nie są już takie świeże i mleka jest w nich mało.
Pozdrawiam :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kasia - 7 juli 2016 16:09


Widzę, że ciągle jeszcze jest sporo osób, które zaglądają tutaj :) Bardzo mi miło <3   Przypominam jednak, że nowe wpisy pojawiają się od ponad miesiąca pod innym adresem: www.blog.zebrazone....

Av Kasia - 3 juni 2016 17:54

Dzisiejszy wpis z nowej platformy bloga ZebraZone: www.blog.zebrazone.seDla tych, którzy jeszcze nie przyzwyczaili się do nowego adresu :)Bardzo ciężko pracowałam przez ostatnie tygodnie. Za ciężko.Tak ciężko, ...

Av Kasia - 1 juni 2016 12:00


Drodzy Kochani! Czas ruszać dalej. Czas wyjść poza granice strefy komfortu.   ZebraZone trzyma mnie w pionie. W głębi mojego najmiętszego serca wiem, że jest nas więcej, tych, którym utrzymywanie pion...

Av Kasia - 31 maj 2016 22:06

To mój przedostatni tekst na tej stronie.   Czterysta dziewięćdziesiąty czwarty. Ponad dwa lata karmienia tego wyrostka własną krwią, siłą. Wiarą. Że coś z niego wyrośnie. Że p...

Av Kasia - 26 maj 2016 08:55

Za chwilę wychodzę do pracy. W deszcz. To nic. To mi nie przeszkadza. Tylko brak czasu trochę naciska a tu ważny temat do poruszenia!   Czuję się w obowiązku ostrzec Państwa przed niebezpieczeństwem ...

Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frĺgor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Ovido - Quiz & Flashcards