Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

The Selfish Juice, czyli obywatelu, zrób sobie dobrze sam...

Av Kasia - 11 oktober 2015 09:28

Czyli s o k  s a m o l u b a !


Pamiętam, kiedy w latach dzieninnych moich niejaki kabaret OTTO śpiewał piosenkę o dźwięcznie brzmiących słowach: Obywatelu, zrób sobie dobrze sam...  Było skocznie i radośnie więc i ja śpiewałam, przebierając lalki barbie.

Do czasu. Aż głos oburzony matczyny zabronił. Nie tłumacząc co takiego strasznego jest w dbaniu o swoje własne dobro... (przecież podtekstu erotycznego dziecko nie rozumiało!)

Niemniej dziecko się nauczyło, że samemu dbać o siebie nie należy. Należy za to uprawiać cierpiętnictwo do tego stopnia, aż ktoś wreszcie zauważy naszą mękę i może zajmie się nami troszkę, takimi steranymi i nieszczęśiwymi. Poklepie po główce, pochwali. I da nam przyzwolenie na chwilę samo-opieki.
(Tutaj znajdziesz serię tekstów o samoochronie: jak odzyskać czas? jak dać sobie prawo? jak uczyć?)


Bo wyrzuty sumienia przy TRACENIU CZASU NA SIEBIE są straszne. Nie prawda?

Mówienie NIE innym, żeby wygospodarować czas na siebie boliiii, oj, boli. Gniecie jak za małe buty. Uwiera jak za ciasne spodnie. Jest do D.


Ale tylko chwilowo! Po tych największych mękach przychodzi ULGA :) Przyrzekam. Człowiek sie przyzwyczaja :)

W strefie Zebry trening w tym kierunku trwa już od trzech lat.


Wczoraj na przykład moja Ukochana Rodzina była na wsi a ja delektowałam się cudowną, chwilową pojedynczością i ciszą w domu. Czułam sie jak królowa mówienia NIE i mistrzyni proszenia o to, co mi robi dobrze!


Aż tu nagle, bez ostrzeżenia... złapałam się w pułapkę i zawisłam do góry nogami.... nad sokowirówką! 


Jak? Bo zadrżała mi ręka nad koszem z owocami: grapefruit to przecież ulubiony owoc Ukochanego, a ananas to rarytas Synka! Jak mogę samolubnie połknąć wszystko sama?

Zabolało, zakłuło, zapiekło...


I przeszło!

 

...I było pyszne!


Próbujmy smaku selfish juice. To inwestycja w lepszą/-ego siebie!


Miłej niedzieli!   

 
 
Ingen bild

Maryla

11 oktober 2015 11:52

jak zwykle jesteś genialna!! Dbanie o siebie uświadomiłam sobie sama tak około 50. Późno?? Bardzo późno !!!! Teraz tym bardziej dbam o siebie, czasami, ba, często (!) aż do przesady!!!! I jest cudnie rozpieszczać sama siebie!!! Usciski

Kasia

11 oktober 2015 12:26

Marylko! Dziękuję za przykład tego, że przecież nigdy nie jest za późno. Dopóki trwamy. Prawda?
Zawsze moża stać się lepszym od swojego wczorajszego ja!

Maya Angelou powiedziała: If you know better, you do better! Jak byśmy wiedzieli lepiej, robilibyśmy lepiej. Tak więc teraz, kiedy już wiemy grzechem byłoby z tego nie korzystać.
Te słowa też trochę pomagają zdjąć poczucie winy z tych, którzy uczyli nas życia. Bo oni też nie wiedzieli lepiej. I żyli i robili najlepiej, jak wtedy umieli. Staram sie tak myśleć. Bo gorycz w stosunku do swojej przeszłości czy dawnej wersji siebie samego w niczym nie pomaga.

Cudnej niedzieli :-*

 
Ingen bild

Mango

11 oktober 2015 20:27

Witaj! Bede musiala jeszcze kilka razy przeczytac tekst o soku samoluba, z zastanowieniem i powtarzajac - selfish-inwestycja-pyszne - moze mi to pomoze. Ale to co jest w odpowiedzi do komentarza to piekne i madre, zwlaszcza ten ostatni akapit. Warto tu zagladac ! Moc z Toba !

Kasia

11 oktober 2015 20:59

I z Tobą Mango!
Zapraszam zawsze!
Najlepsze rzeczy dzieją się w komentarzach, bo tak następuje interakcja, wymiana, lecą iskry.
Przynajmniej takie mam marzenie :)

Selfish - inwestycja - pyszne, fajna mantra!

Dobrej nocy! I masę mocy! :-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kasia - 7 juli 2016 16:09


Widzę, że ciągle jeszcze jest sporo osób, które zaglądają tutaj :) Bardzo mi miło <3   Przypominam jednak, że nowe wpisy pojawiają się od ponad miesiąca pod innym adresem: www.blog.zebrazone....

Av Kasia - 3 juni 2016 17:54

Dzisiejszy wpis z nowej platformy bloga ZebraZone: www.blog.zebrazone.seDla tych, którzy jeszcze nie przyzwyczaili się do nowego adresu :)Bardzo ciężko pracowałam przez ostatnie tygodnie. Za ciężko.Tak ciężko, ...

Av Kasia - 1 juni 2016 12:00


Drodzy Kochani! Czas ruszać dalej. Czas wyjść poza granice strefy komfortu.   ZebraZone trzyma mnie w pionie. W głębi mojego najmiętszego serca wiem, że jest nas więcej, tych, którym utrzymywanie pion...

Av Kasia - 31 maj 2016 22:06

To mój przedostatni tekst na tej stronie.   Czterysta dziewięćdziesiąty czwarty. Ponad dwa lata karmienia tego wyrostka własną krwią, siłą. Wiarą. Że coś z niego wyrośnie. Że p...

Av Kasia - 26 maj 2016 08:55

Za chwilę wychodzę do pracy. W deszcz. To nic. To mi nie przeszkadza. Tylko brak czasu trochę naciska a tu ważny temat do poruszenia!   Czuję się w obowiązku ostrzec Państwa przed niebezpieczeństwem ...

Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frĺgor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Ovido - Quiz & Flashcards