Direktlänk till inlägg 17 januari 2016

Kilka słów o przebaczeniu

Av Kasia - 17 januari 2016 22:57

Chciałabym zrekompensować Szanownym Czytelnikom kupę (pod kupą jest link!) z ostatniego tekstu.


Sprawy ważne bardzo dobrze jest rozpatrywać na łonie natury. Chodzić, myśleć sobie, kiedy wokoło jest pieknie.

Dziś, na krótkiej wycieczce na wieś, miałam ku temu szansę.


Najpierw pokażę kilka zdjęć, a potem opowiem, co wymyśliłam:

             

(Grippsholmsslott w Mariefred)


Od dawna na ścianie w mojej sypialni wisi karteczka ze słowami:

Nikt nie może cię zranić bez twojego przyzwolenia. (Gandhi)

Pożółkła, "zwiędła", jakaś taka trochę zapomniana.

Przypomniała mi się w porę...


To ja decyduję, jak bardzo mnie ludzka nieczułość/głopota/nienawiść/etc. zgniotą, zranią, zabolą.

Durne postępowanie osoby X nie odziera mnie z godności, tylko ją.

Owszem, eksponuje moją łatwowierność, miękkość, naiwność, ale to jest cena autentyczności, którą jestem gotowa zapłacić zawsze.


I o ile w punkcie kulminacyjnym takich lekcji życiowych jak zawiedziona pryjaźń, kłamstwo, zdrada łatwo marzyć o tym spokojnym czasie sprzed, to takie "jazdy" mają swoją funkcję w życiu.

Przypominają nam o naszych granicach.

O naszej pięknej (NAD)wrażliwości.Wielkoduszności.

Człowieczeństwie.


Przebaczenie to zauważenie w drugim człowieku jego ułomności bez osądzania go.

Przebaczenie to doskonały akt uszanowania naszej wzajemnej ludzkiej niedoskonałości.

(Można cytować!)


I tyle. Natura widać wydobywa z człowieka to, co najlepsze   

A czesem go połknie, wyżuje i wypluje ;)


p.s Dziękuję Mężu za prowadzenie i pozowanie :-*

 
 
Ingen bild

Mango

18 januari 2016 16:12

Jakie piekne okolice i ten zamek po drodze do pieknego miejsca, super smultron ! Madrze piszesz, ciekawie sie czyta. Uzylas trzech przymiotnikow. A jakby je zastapic innymi z ladunkiem pozytywnym np dobrodusznosc, zyczliwosc, brak wprawy. Maja taki bardziej pozytywny lagodny wydzwiek, przeciez mamy byc delikatni dla siebie samych.
Ale jak cos takiego zaskakujacego, obrazajacego, negatywnego sie dzieje, w momencie kiedy to sie wlasnie dzieje jest trudno nie czuc sie zranionym. Trzeba byc naprawde super opanownym i miec duza kontrole nad swymi myslami, odczuciammi aby to przelozyc tak pieknie jak Ty to zrobilas powyzej. To sztuka , ale wielu dochodzi do mistrzostwa z czasem, wiec nie jest to niemozliwe. Dodalam jedno serduszko, ale tu dodaje wiecej ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ :)

Kasia

20 januari 2016 22:24

Masz absolutną rację, to powinny być słowa o ładunku pozytywnym, bo opisują piękny stan emocjonalny :)
Czuć się zranionym i nawet wkurzonym to rzecz naturalna w takich chwilach. Pokazuje to nam, że ktoś przekroczył nasze granice, że trzeba się bronić. Kiedy emocje opadną zawsze warto pomyśleć. Przedyskutować problem (zakładam, że się da).
Myślę, że warunek do tego konieczny to okazanie skruchy ze strony osoby, która nas zraniła.
Po naszej stronie leży, aby uporać się z naszym włąsnym ego :)
Da się.
Buddyści mówią nawet, że osobom dającym nam szansę do takich ćwiczeń powinniśmy być wdzięczni jako naszym najlepszym nauczycielom.
Za serduszka najpiękniej dziękuję o odsyłam potrojone w Twoją stronę :)
Dobranoc :)

 
Ingen bild

Koma

18 januari 2016 21:59

A jesli sie przebacza ale sie pamieta ? To chyba nie jest prawdziwe przebaczenie ? Prawda ? pieknie tam u Was !

Kasia

20 januari 2016 22:29

Tak, pięknie! zapraszamy! :)

No właśnie można przebaczyć nadal pamiętając. Jeśli się tych złych wspomnień nie rozdrapuje, nie wypomina. Bo to może wykończyć obie strony.
Można też wybaczyć ale nie chcieć znowu zaufać.
Myślę, że nawet można z r o z u m i e ć błąd drugiej osoby. I wybaczyć lub nie. Ale zaufanie nie powraca automatycznie.

Ale to tylko moje teorie :)

Ściskam i buziakuję :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kasia - 7 juli 2016 16:09


Widzę, że ciągle jeszcze jest sporo osób, które zaglądają tutaj :) Bardzo mi miło <3   Przypominam jednak, że nowe wpisy pojawiają się od ponad miesiąca pod innym adresem: www.blog.zebrazone....

Av Kasia - 3 juni 2016 17:54

Dzisiejszy wpis z nowej platformy bloga ZebraZone: www.blog.zebrazone.seDla tych, którzy jeszcze nie przyzwyczaili się do nowego adresu :)Bardzo ciężko pracowałam przez ostatnie tygodnie. Za ciężko.Tak ciężko, ...

Av Kasia - 1 juni 2016 12:00


Drodzy Kochani! Czas ruszać dalej. Czas wyjść poza granice strefy komfortu.   ZebraZone trzyma mnie w pionie. W głębi mojego najmiętszego serca wiem, że jest nas więcej, tych, którym utrzymywanie pion...

Av Kasia - 31 maj 2016 22:06

To mój przedostatni tekst na tej stronie.   Czterysta dziewięćdziesiąty czwarty. Ponad dwa lata karmienia tego wyrostka własną krwią, siłą. Wiarą. Że coś z niego wyrośnie. Że p...

Av Kasia - 26 maj 2016 08:55

Za chwilę wychodzę do pracy. W deszcz. To nic. To mi nie przeszkadza. Tylko brak czasu trochę naciska a tu ważny temat do poruszenia!   Czuję się w obowiązku ostrzec Państwa przed niebezpieczeństwem ...

Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Skapa flashcards