Alla inlägg den 15 mars 2016

Av Kasia - 15 mars 2016 11:35

Pisząc o byciu osądzanym przez innych i pokusie, by się przypodobać gawiedzi myślałam o tym, jak mi samej często zdażało się zmieniać ulubione, duże dzwoniące kolczyki na mniejsze, żeby mnie ktoś nie wziął za niepoważną papugę.

Myślałam o tym, ile razy sama starałam się dopasować wyglądem do grupy, w której miałam się chwilowo znaleźć.

Po co?

Bo poczucie przynależności jest ważne dla człowieka. Zwłaszcza takiego, który jest nowy w grupie i próbuje znaleźć swój kontekst, znaleźć swoje miejsce w tej grupie.


I przyszły głosy od Was na temat bycia wiernym sobie w miejscu pracy.


Miejsce pracy kieruje się poniekąd innymi zasadami. To w końcu moje zatrudnienie. To mój chleb powszedni, bez niego przecież nic.

Ale czy to usprawiedliwia odejście od siebie? Udawanie? 

Kto będzie stał po Twojej stronie, jeśli nie Ty w konflikcie interesów czy opinii w miejscu pracy.


I tu już nie chodzi o strój i makijaż, które mogą być naszą zbroją, naszym kamuflarzem. Mogą być narzędziem do ukrywania siebie ale i do dostosowania się do kodów i norm obowiązujących w banku czy w sklepie z żywnością.

Oszczędne pokazywanie siebie wśród współpracowaników to również nasze prawo do zachowania intymności i naszej integralności osobistej. W końcu jesteśmy zatrudnieni jako nauczyciel, kosmatyczka czy mechanik, a nie gej, katolik czy komunista.


Ale jeśli klimat w miejscu pracy zmusza Cię do ukrywania poglądów, przytakiwania ciemnocie czy przemilczania czyjegoś nieprofesjonalizmu czy chamstwa...?

Jeśli ze strachu o posadę biernie zgadzasz się na mobbing, nierówne traktowanie mniej wykwalifikowanego personelu czy głupie seksistowskie żarty wobec siebie...?


To przecież nie plac zabaw a skupisko dorosłych, poważnych ludzi. 

Nie można się zgadzać na kupowanie godności. Na uciszanie sumienia pensją.

A może się mylę?


Love and peace within!


Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Skapa flashcards