Alla inlägg den 24 juni 2014

Av Kasia - 24 juni 2014 14:43

Att omfamna idéen om att man är i mitten av en livsvändning tar enorma mängder av energi.

Det finaste sättet att klara det på är TROR JAG, att SOVA...

och kultivera tacksamhet :)

Aby pojac rozmiar zmian jakich czlowiek czasem dostepuje kosztuje bardzo duzo energii.

Najpiekniejszy sposob, w jaki mozna ten okres "przetrwac", jak mi sie wydaje, to duzo SNU...

i kultywowanie wdziecznosci :)

 

Jag är tacksam för min Man, som finns där både för att gråta och glädjas med mig.

...som även är beredd på att agera hand-modell (liggandeS i soffan! Tack M! ;)   

Jestem wdzieczna ze mam obok siebie Czlowieka, ktory trwa przy mnie w chwilach beznadziejnych i w ktorego oczach odbija sie takze kazda moja nawet najmniejsza radosc.

I ktory daje sobie w razie potrzeby fotografowac rece,,, ;)

 

För Moder Maria-statyn som har funnits hemma hos oss i flera år och som balanserar vår ...spretiga(?) livstil.

Za figurke Matki Boskiej, ktora mamy od wielu lat, i ktora jakos niewidzialna reka spaja nasze rozczochrane zycie.

 

för ett par små förret (8 gröna ärtor och 2 stora, vita bönor)

za pare cudownych stopek (8 zielonych groszkow i 2 fasolki)   

för en stjärnig filt och en smaragdblå badrock som min Mamma sydd åt mig

za gwiezdzisty kocyk i uszyty przez Mame szmaragdowy szlafrok

 

för rödbetor och citronskal mm..

za swieze buraki i skorke cytrynowa, etc.

 

och för växter i vårt hem som inte ger upp!

i za rosliny w naszym domu, ktore wbrew prawom natury jednak tetnia zyciem i nie poddaja sie!

  

Det gör inte jag heller!

Ja tez nie mam zamiaru sie poddac!

 

P.s Jag är även tacksam för LSS och TID som finns. Och för den vackraste, nackhårresande musik/skivan som jag ägd. Barcelona by Freddie Mercury & Montserrat Caballé, länken finns nedan.

P.S Jestem tez niebotycznie wdzieczna za trzy rzeczy: szwedzkie prawo do opieki nad niepelnosprawnymi dziecmi, dany nam czas i za najpiekniejsza, wywolujaca gesia skorke muzyke/plyte jaka posiadam. Barcelona by Freddie Mercury & Montserrat Caballé.

 

http://www.youtube.com/watch?v=HiB7Be0wNsg

 




Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Ovido - Quiz & Flashcards